Χαιρετίζουμε όλες και όλους που στήριξαν και βοήθησαν με κάθε τρόπο για να πραγματοποιηθούν οι στάσεις εργασίας! Όσους-ες πήραν κείμενα και αφίσες, τις κόλλησαν στα κουτιά τους και σε καταστήματα, ενημέρωναν συναδέλφους την ώρα της δουλειάς. Παράλληλα, όσους συμμετείχαν στις καθημερινές ομαδικές εξορμήσεις στις πιάτσες του λεκανοπεδίου επί δύο βδομάδες πριν τις στάσεις εργασίας.
Η συγκέντρωση και μοτοπορεία της πρώτης μέρας είχε εκατοντάδες απεργούς και δυναμικό χαρακτήρα και από τις δύο πλατφόρμες (Efood και Wolt). Περάσαμε από το Σύνταγμα τη νύχτα της Black Friday και διαδώσαμε το μήνυμα του αγώνα μας στην κοινωνία. Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε στα Jackaroo Νέου Κόσμου, στα Efood Market Κυψέλης, στα Wolt Market Γκύζη και καταλήξαμε στο Jackaroo στην Πανόρμου. Τη δεύτερη μέρα, όπως είχε προγραμματίσει το επιχειρησιακό μας σωματείο, κινηθήκαμε στα Efood Market Μεσογείων και στο Jackaroo Αγίας Παρασκευής.
Η δύναμή μας αποδεικνύεται από το ότι η εταιρία ενεργοποίησε απεργοσπαστικό μηχανισμό μέσω των Quests/bonus, ακριβώς πάνω στις ώρες και μέρες των στάσεων εργασίας. Μάλιστα, την πρώτη μέρα στις 22.00, μία ώρα πριν την λήξη της στάσης, όταν η συμμετοχή ήταν ακόμα πιο μαζική, ανακοίνωσε δεύτερο bonus που έδινε έξτρα 2 ευρώ ανά παραγγελία. Εκεί ξαφνικά η εταιρία βρήκε να μοιράσει χρήματα, όχι για να αναγνωρίσει τη δουλειά μας, αλλά για να σπάσει την κινητοποίηση. Η μεθόδευση της να δελεάσει συναδέλφους να βγουν για δουλειά και να λειτουργήσουν ως μοχλός απεργοσπαστικής τακτικής προσπαθεί να σπάσει την συλλογική μας δύναμη. Όσοι βγήκαν για δουλειά εκείνες τις ώρες τελικά έδωσαν χώρο στην εταιρία να δοκιμάσει αυτή τη μεθόδευση. Είναι στο χέρι όλων μας να μην ξαναπέσει κανείς σε τέτοιο τυράκι.
Ενημερώνουμε ότι ως σωματείο έχουμε στείλει αίτημα στην εταιρεία για συνάντηση σχετικά με το σύνολο των διεκδικήσεών μας. Ανάλογα την απάντηση που αναμένουμε μέχρι την ερχόμενη Δευτέρα, προχωράμε σε συνέλευση (22/12) για να αποφασίσουμε συλλογικά τη συνέχεια. Με αγωνιστικό και θεσμικό τρόπο θα διεκδικήσουμε καλύτερους όρους εργασίας. Για τους μισθωτούς εργαζομένους της εταιρίας (διανομείς, υπαλλήλους γραφείου, συντονιστές, αποθήκη) ήδη έχουμε προσφύγει στον ΟΜΕΔ, βρισκόμαστε στο στάδιο της διαιτησίας και αναμένονται εξελίξεις άμεσα.
Καταγγέλλουμε την εταιρεία γιατί, την επομένη των στάσεων εργασίας, άνοιξε τα όρια της ζώνης «Βόρεια 2» που ήταν από τις ελάχιστες που δεν είχε τροποποιήσει μέχρι στιγμής και ενώ βρισκόμαστε σε διαδικασία στο ΣΕΠΕ για το συγκεκριμένο ζήτημα.
Καταγγέλλουμε, επίσης, την εταιρεία γιατί τις ημέρες της κακοκαιρίας Byron μας έστελνε στον δρόμο με τη μορφή «μπόνους», εκθέτοντάς μας σε κίνδυνο, αντί να κλείσει την υπηρεσία διανομής για την ασφάλεια όλων. Την ίδια στιγμή, η Πολιτική Προστασία είχε σημάνει συναγερμό και προειδοποιούσε για αποφυγή άσκοπων μετακινήσεων των πολιτών. Πρόκειται για αδίστακτη και πραγματικά δολοφονική πρακτική με μοναδικό σκοπό το κέρδος. Πρακτική που στηρίζεται αποκλειστικά στην τραγική οικονομική κατάσταση των ανθρώπων του μόχθου. Για εμάς, το κλείσιμο της υπηρεσίας λόγω καιρικών συνθηκών σημαίνει πλήρη αποζημίωση όλων των διανομέων και όλων των προγραμματισμένων βαρδιών τους.
Ξεκαθαρίζουμε στην εταιρεία ότι η νέα πιλοτική λειτουργία της αμοιβής αναμονής των 0,10 ευρώ ανά λεπτό (με τα πρώτα 5’ και μετά το 15ο λεπτό να μένουν εκτός μέτρησης!) τη βρίσκουμε κοροϊδία. Συνεχίζει να μην εξασφαλίζει ένα ασφαλές, αξιοπρεπές και διαφανές σύστημα αμοιβών. Να εφαρμοστεί η ελάχιστη εγγυημένη αμοιβή ανά ώρα ανεξάρτητα από το φόρτο εργασίας. Θα αγωνιστούμε για ουσιαστικές αυξήσεις στις αμοιβές μας, καθώς και για την εξασφάλιση και την προστασία της εργασίας μας.
Είμαστε όλες και όλοι σε ετοιμότητα! Η δύναμή μας είναι η συμμετοχή μας στις δράσεις, λόγο και διεκδικήσεις του σωματείου.
Γενική Συνέλευση: Δευτέρα 22/12,18.30
στο εργατικό κέντρο Αθήνας (Γερανίου 28, Αθήνα)
για να αποφασίσουμε συλλογικά τα επόμενα βήματα του αγώνα μας.
