1
1
Πρόσκληση για την έναρξη διαπραγματεύσεων σύμφωνα με το Ν. 1876/1990
Του πρωτοβάθμιου επιχειρησιακού σωματείου με την επωνυμία
«Σωματείο Εργαζομένων EFOOD Π. ΑΤΤΙΚΗΣ που εδρεύει στην Αθήνα Αττικής, όπως εκπροσωπείται
νόμιμα.
Προς την εταιρεία
………………………….που εδρεύει ……………………………., όπως εκπροσωπείται νόμιμα.
Κοινοποίηση
Τμήμα Επιθεώρησης Εργασιακών Σχέσεων Ν. Ιωνίας
Πιστεύουμε ότι η συμφωνία πάνω σε μια συλλογική ρύθμιση είναι αναγκαία ώστε να μπούνε οι
βάσεις για μια συνύπαρξη που θα βασίζεται σε όρους και κανόνες τους οποίους καμιά πλευρά δεν θα
αρνείται και θα παραβιάζει. Είναι δεδομένο ότι ο τομέας της εργασίας στις ηλεκτρονικές πλαρφόρμες
, ιδιαίτερα στο κομμάτι της διανομής και της τηλεργασίας, είναι μια καινούργια μορφή εργασίας ,
όπου υπάρχουν πολλά νομικά κενά , όπου αφορούν την ίδια τη ρύθμιση της εργασίας , πάντα με
όρους που θα διασφαλίζουν την ασφάλεια και τη προστασία της ζωής των εργαζομένων .
Ζούμε σε μια περίοδο όπου συνολικά , ο πληθωρισμός στα βασικά καταναλωτικά που είναι αναγκαία
για να ζήσει ένας εργαζόμενος και η οικογένεια του. Ταυτόχρνα είναι δεδομένα ότι πλέον η εργασία
που παρέχεται από τους εργαζόμνεους στις εταιρείες ηλεκτρονικής παραγγελίας και διανομής , είναι
εξειδικευμένη (ιδιαίτερα στο τομέα των ηλεκτρονικών – ψηφιακών υπηρεσιών ) και μπορεί να
θεωρηθεί υψηλού επιπέδου και αντίστοιχα υψηλών απαιτήσεων , γεγονός που επιβεβαιώνεται από
τη συνεχή πρσοπάθεια της εταιρείας να υπάρχουν καθημερινες εξιολογήσεις που συνδέονται με το
εισόδημα των εργαζομένων , όπως και με την καταγγελία σύμβασης τους.
Για την σύναψη μιας επιχειρησιακής συλλογικής σύμβασης σας καταθέτουμε το παρακάτω σχέδιο και
σας καλούμε όπως προβλέπει ο νόμος να προσέλθετε εντός 10ημέρου σε διαπραγμάτευση.
Το διοικητικό μας συμβούλιο με την από 15/03/2022 απόφασή του ορίζει ως διαπραγματευτική
ομάδα τους παρακάτω:
Σας καλούμε την, στις 11.00 σε πρώτη συνάντηση με τη διαπραγματευτική ομάδα στην έδρα του
σωματείου μας στο ΕΚΑ, στην οδό 3ης Σεπτεμβρίου ή σε όποιο άλλο σημείο από κοινού
συμφωνήσουμε.
Σχέδιο Επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας
στην επιχείρηση EFOOD
ΑΡΘΡΟ 1. ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ
Με τους όρους της σύμβασης αυτής καθορίζονται οι αποδοχές, οι όροι εργασίας και οι εν γένει
σχέσεις όλων των εργαζομένων στις εταιρείες ONLINEDELIVERY, GODELIVERY όπου ανήκουν στον
όμιλο DELIVERYHERO, σε αυτήν συμπεριλαμβάνονται και οι εργαζόμενοι που εργάζονται σε
έμμεσους εργοδότες και δραστηριοποιούνται με την κοινή ονομασία EFOOD, ανεξάρτητα από την
περιοχή και το κατάστημα ή κτίριο , στο οποίο εργάζονται, το είδος και τη διάρκεια της εργασιακής
σχέσης τους.
2
2
ΑΡΘΡΟ 2. ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Α : ΔΙΑΝΟΜΕΙΣ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Β : ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΕΣ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Γ: ΤΗΛΕΦΩΝΗΤΕΣ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Δ: ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΓΡΑΦΕΙΟΥ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Ε: ΑΠΟΘΗΚΑΡΙΟΙ
ΑΡΘΡΟ 3 ΕΡΓΑΣΙΜΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
3.1.1. Οι ημέρες της εβδομαδιαίας εργασίας των μισθωτών της παρούσης, καθορίζονται σε πέντε
και οι ώρες εβδομαδιαίας εργασίας αυτών σε 40.
3.1.2. Για τους διανομείς και μόνο ο ημερήσιος χρόνος εργασίας ορίζεται σε 7 ώρες και ο
εβδομαδιαίος σε 5 ημέρες.
3.1.3. Ο ημερήσιος χρόνος εργασίας είναι συνεχόμενος.
3.1.4. Η χρονική απόσταση από βάρδια σε βάρδια πρέπει να είναι το λιγότερο 11 ώρες.
3.1.5. Σε όλους τους εργαζόμενους της παρούσας ρύθμισης χορηγείται διάλειμμα μισής ώρας, το
οποίο συμπεριλαμβάνεται στο νόμιμο ημερήσιο χρόνο εργασίας τους και δεν χορηγείται στην
αρχή ή στο τέλος της βάρδιας. Στους εργαζόμενους που δουλεύουν 6ωρο , χορηγείτε 20 λεπά,
στους εργαζόμνεους που δουλεύουν 4ωρο 10 λεπτά.
3.1.6. το διάλειμμα των εργαζομένων που χρησιμοποιούν οθόνες οπτικής απεικόνισης πρέπει να
είναι τουλάχιστον 15 λεπτά ανά δίωρο. Σε κάθε περίπτωση το διάλλειμα ορίζεται συνολικά
στα 60 λεπτά.
3.1.7. Οι ημέρες εβδομαδιαίας ανάπαυσης των εργαζομένων είναι συνεχόμενες.
3.1.8. Ο ημερήσιος και εβδομαδιαίως χρόνος εργασίας δεν διευθετείται.
3.1.9. Προκειμένου για μέλη μονογονεϊκών οικογενειών, ή οικογένειες που έχουν μέλη ΑΜΕΑ, η
επιχείρηση πρέπει να τους διευκολύνει ως προς το ωράριο εργασίας.
3.1.10 Το ωράριο είναι κυλιόμενο με δυνατότητα επιλογής του προγράμματος από τον ίδιο τον
εργαζόμενο διανομέα δύο βδομάδες νωρίτερα. Ο καθορισμός των ωρών έναρξης και λήξης
γίνεται από την δήλωση βαρδιών μέσω της εφαρμογής (roadrunner) και της επιλογής «μη
διαθεσιμότητας». Ο αριθμός των ωρών «μη διαθεσιμότητας» οφείλει να είναι επαρκής, ώστε
να δύναται να διευθετηθεί το πρόγραμμα εργασίας καθώς και τα ρεπό από τον εργαζόμενο.
3.2. ΥΠΕΡΩΡΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
3.2.1. Κάθε ώρα εργασίας πέραν των 40 εβδομαδιαίως και 35 εβδομαδιαίος για τους διανομείς,
αμείβεται με προσαύξηση 50% επί του συνόλου των τακτικών αποδοχών.
3.2.2. Η υπερωριακή εργασία είναι προαιρετική.
3.2.3. Προκειμένου για διανομείς η υπερωριακή απασχόληση δεν μπορεί να υπερβεί τις δύο ώρες
ημερησίως.
ΑΡΘΡΟ 4 ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΒΑΣΙΚΟΥ ΜΕΙΚΤΟΥ ΜΙΣΘΟΥ
4.1 Τα κατώτερα όρια των βασικών μηνιαίων μισθών των εργαζομένων της παρούσας
διαμορφώνονται με βάση τις κατηγορίες που περιγράφονται στο άρθρο 2 από 1/4/2022 ως
ακολούθως:
ΔΙΑΝΟΜΕΙΣ 1.000
ΑΠΟΘΗΚΗ 1.000
Προγραμματιστές, Απόφοιτοι ΑΕΙ 1.526
Υπάλληλοι Γραφείου, Απόφοιτοι ΑΕΙ 1.400
Υπάλληλοι Γραφείου, Απόφοιτοι ΤΕΙ 1.337
Υπάλληλοι Γραφείου, Απόφοιτοι μεταδευτεροβάθμιας
εκπαίδευσης / ΙΕΚ
1.198
Υπάλληλοι Γραφείου, Απόφοιτοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης 1.149
Υπάλληλοι Γραφείου, Απόφοιτοι υποχρεωτικής εκπαίδευσης 1.008
4.2 Οι βασικοί μισθοί όλων των εργαζομένων εξελίσσονται σε 25 μισθολογικά κλιμάκια ένα για κάθε
έτος και κάθε μισθολογικό κλιμάκιο όπως περιγράφεται στον πίνακα ανωτέρω. Για τον υπολογισμό
του χρόνου προϋπηρεσίας του εργαζομένου λαμβάνεται υπόψη ο χρόνος πραγματικής εργασίας του
σε οποιαδήποτε επιχείρηση και σε οποιαδήποτε ειδικότητα.
ΑΡΘΡΟ 5 ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ
5.1. ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ ΠΟΛΥΕΤΙΩΝ
5.1.1 Οι βασικοί μηνιαίοι μισθοί όλων των εργαζόμενων της παρούσας σύμβασης, ,
προσαυξάνονται με επίδομα πολυετίας, κατά ποσοστό 2% για κάθε μία τριετία και μέχρι 5 τριετίες
στην ίδια ειδικότητα.
5.1.2. Οι βασικοί μηνιαίοι μισθοί των εργαζόμενων με την ειδικότητα του διανομέα, της παρούσας
σύμβασης προσαυξάνονται με επίδομα εργασίας στην εταιρία, κατά ποσοστό 2% για κάθε τριετία και
μέχρι πέντε τριετίες πραγματικής εργασίας στην εταιρία.
5.2. ΕΠΙΔΟΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
5.2.1. Χορηγείται μηνιαίως ποσοστιαίο επίδομα Εκπαίδευσης το οποίο υπολογίζεται στο άθροισμα
των αποδοχών των άρθρων 4 και 5 της παρούσας (βασικός + προϋπηρεσία) ως εξής:
5.2.2. Για τους πτυχιούχους ΑΕΙ σε ποσοστό 15%.
5.2.3. Για τους πτυχιούχους ΤΕΙ σε ποσοστό 10%.
5.2.4. Για τους κατόχους Μεταπτυχιακού τίτλου επιπλέον 10%.
5.2.5. Για τους κατόχους Διδακτορικού τίτλου επιπλέον 15%.
5.2.6.Για τους κατόχους πιστοποιημένου διπλώματος εκμάθησης ξένης γλώσσας 5%.
5.3. ΕΠΙΔΟΜΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΩΝ ΒΑΡΩΝ
5.3.1. Οι βασικοί μηνιαίοι μισθοί όλων των εργαζόμενων της παρούσας σύμβασης προσαυξάνονται
με επίδομα γάμου με ποσοστό 10% κάθε εργαζόμενος που έχει συνάψει γάμο (πολιτικό ή
θρησκευτικό) ή σύμφωνο συμβίωσης.
5.3.2 Οι βασικοί μηνιαίοι μισθοί όλων των εργαζόμενων της παρούσας σύμβασης προσαυξάνονται
με επίδομα τέκνου κατά ποσοστό 1% για κάθε τέκνο
5.3.3 Στους γονείς των παιδιών που δυνάμει γνωμάτευσης της οικείας υγειονομικής επιτροπής
έχουν ποσοστό αναπηρίας πάνω από 67% χορηγείται επίδομα τέκνων 50 ευρώ για όσο χρόνο
διαρκεί η αναπηρία.
5.4. ΕΠΙΔΟΜΑ ΑΝΘΥΓΙΕΙΝΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
5.4.1. Σε όλους τους εργαζομένους της παρούσας με τις ειδικότητες του διανομέα, ή του
αποθηκάριου χορηγείται επίδομα ανθυγιεινής και επικίνδυνης εργασίας σε ποσοστό 10% επί
του βασικού μισθού.
5.4.2. Σε όλους τους εργαζόμενους με την ειδικότητα του Προγραμματιστή ή του Υπαλλήλου
Γραφείου που εργάζονται με ακουστικό χορηγείται ανθυγιεινό επίδομα σε ποσοστό 10% επί
του βασικού μισθού.
5.5. ΕΠΙΔΟΜΑ ΤΡΟΦΗΣ
H επιχείρηση υποχρεούται να παρέχει τροφή (ρόφημα και γεύμα) σε όλους τους εργαζόμενους της
παρούσας, στο κατάστημα στο οποίο εργάζονται. Εναλλακτικά, εάν η επιχείρηση δεν επιθυμεί, ή για
αντικειμενικούς λόγους δε μπορεί να παρέχει τροφή σε εργαζόμενο τότε υποχρεούται να
καταβάλλει σ’ αυτόν επίδομα τροφής σε ποσοστό 10% επί του βασικού μισθού.
5.6. ΕΠΙΔΟΜΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΑΜΕΙΟΥ ΣΕ ΔΙΣΜΕΝΕΙΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ
Καταβάλλεται επίδομα 5% σε όλους τους εργαζόμενους που συναλλάσσονται με χρήματα
διαχειρίζονται ταμείο.
5.7.Μηνιαία αποζημίωση χρήσης – συντήρησης του οχήματος (μοτοσυκλέτας ή μοτοποδηλάτου)
και τα μηνιαία έξοδα κίνησης
5.7.1 Για όλο το χρονικό διάστημα που ο εργαζόμενος – διανομέας χρησιμοποιεί για τις ανάγκες της
εργασίας δικό του όχημα, η εταιρεία υποχρεούται να του καταβάλει μηνιαία αποζημίωση χρήσης και
συντήρησης του οχήματος ποσοστού 20 % επί του νόμιμου μηνιαίου κατώτατου μισθού.
5.7.2 Στην ειδική αποζημίωση του ως άνω όρου που αφορά τη χρήση και συντήρηση του οχήματος
(μοτοσυκλέτα ή μοτοποδήλατο) δεν περιλαμβάνονται τα έξοδα κίνησης (π.χ. αγορά καυσίμων), τα
οποία καλύπτονται από τον εργοδότη λαμβανομένων υπόψη των πραγματικών χιλιομετρικών
αποστάσεων και του τύπου οχήματος. Τα έξοδα κίνησης οφείλονται και όταν ο εργαζόμενος θα
χρησιμοποιεί όχημα ιδιοκτησίας της εταιρείας.
5.8. ΕΠΙΔΟΜΑ ΑΔΕΙΑΣ
Οι εργαζόμενοι της παρούσας που θεμελιώνουν δικαίωμα κανονικής άδειας αναψυχής, αυτούσιας ή
σε χρήμα, δικαιούνται να λάβουν και το επίδομα άδειας, το οποίο αποτελεί τακτικές αποδοχές του,
υπολογίζεται με τον ίδιο τρόπο που υπολογίζονται και οι αποδοχές άδειας και υπόκειται στους ίδιους
κανόνες με αυτές. Το επίδομα άδειας ισούται με το σύνολο των πράγματι καταβαλλόμενων τακτικών
συνήθων αποδοχών της άδειας, με τον περιορισμό ότι δεν μπορεί να υπερβαίνει τις αποδοχές 15
ημερών γι’ αυτούς που αμείβονται με μηνιαίο μισθό και 13 ημερών γι’ αυτούς που αμείβονται με
ημερομίσθιο.
Το αντίστοιχο επίδομα άδειας προκαταβάλλεται κατά τη λήψη της άδειας αναψυχής ή τμήματος
αυτής μαζί με τις αποδοχές αδείας.
Γενικές ή ειδικές διατάξεις νόμων, διαταγμάτων, υπουργικών αποφάσεων, συλλογικών συμβάσεων
εργασίας, διαιτητικών αποφάσεων, κανονισμών εργασίας και λοιπών κανονιστικών πράξεων, που
καθορίζουν ευνοϊκότερους τρόπους υπολογισμού, καταβολής και γενικά παροχής του επιδόματος
άδειας υπερισχύουν και διατηρούνται σε ισχύ.
Το άρθρο 6 της Ε.Γ.Σ.Σ.Ε. 1996-1997 για τη χορήγηση του επιδόματος άδειας σε περίπτωση πρόωρης
λύσης της σχέσης εργασίας εξακολουθεί να ισχύει, διαγραφομένων των λέξεων «πριν ο μισθωτός
συμπληρώσει παρά τω αυτό εργοδότη δωδεκάμηνο συνεχή απασχόλησιν», λόγω της
μεταγενέστερες τροποποίησης των προϋποθέσεων για τη λήψη άδειας.
ΑΡΘΡΟ 6 ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΕΙΣ ΑΡΓΙΩΝ
6.1. Επίσημες αργίες για τους εργαζόμενους της παρούσας ρύθμισης είναι:
α. Η Πρωτοχρονιά
β. Θεοφάνια
γ. Η Καθαρά Δευτέρα
δ. Η 25η Μάρτη
ε. Η Δεύτερη ημέρα του Πάσχα
στ. Η 15η Αυγούστου
ζ. Η 28η Οκτωβρίου
η. Η 25η Δεκεμβρίου
θ. Η 26η Δεκεμβρίου
6.2. Για τις Κυριακές και τις επίσημες αργίες εφόσον εργασθούν οι εργαζόμενοι που υπάγονται
στην παρούσα θα τους καταβάλλεται προσαύξηση 75% επί των νόμιμων αποδοχών τους για
κάθε ημέρα απασχόλησης τους.
6.3. Για τις νυκτερινές ώρες απασχόλησης των εργαζόμενων της παρούσας σύμβασης η
προσαύξηση που θα καταβάλλεται είναι 25% επί των νόμιμων αποδοχών τους. Οι παραπάνω
προσαυξήσεις υπολογίζονται επί του συνόλου των νομίμων τακτικών αποδοχών.
ΑΡΘΡΟ 7 ΔΩΡΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ, ΠΑΣΧΑ
Τα δώρα των εορτών Χριστουγέννων και Πάσχα αποτελούν τακτικές αποδοχές και καταβάλλονται στο
ακέραιο εφόσον η εργασιακή σχέση διήρκεσε καθ’ όλη τη χρονική περίοδο, για μεν την περίπτωση
του επιδόματος των εορτών Πάσχα από την 1η Ιανουαρίου μέχρι την 30ή Απριλίου για δε την
περίπτωση του επιδόματος των εορτών Χριστουγέννων από την 1η Μαΐου μέχρι την 31η Δεκεμβρίου
κάθε χρόνου.
Το επίδομα εορτών Χριστουγέννων ανέρχεται σε έναν μηνιαίο μισθό για τους αμειβόμενους με μισθό
και σε 25 ημερομίσθια για τους αμειβόμενους με ημερομίσθιο. Το επίδομα εορτών Πάσχα ανέρχεται
σε μισό μηνιαίο μισθό για τους αμειβόμενους με μισθό και σε 15 ημερομίσθια για τους αμειβόμενους
με ημερομίσθιο.
Για όσους από τους εργαζόμενους της παρούσας ρύθμισης η σχέση εργασίας με την επιχείρηση δεν
διάρκεσε καθ’ όλο το ανωτέρω χρονικό διάστημα, δικαιούνται να λάβουν τμήμα του δώρου εορτών,
ανάλογο με τη διάρκεια της εργασιακής τους σχέσης. Συγκεκριμένα: α) Ως δώρο εορτών
Χριστουγέννων, ποσό ίσο με τα 2/25 του μηνιαίου μισθού ή δύο (2) ημερομίσθια, ανάλογα με το
συμφωνημένο τρόπο αμοιβής, για κάθε 19 ημέρες διάρκειας της εργασιακής σχέσης, και β) Ως δώρο
εορτών Πάσχα, ποσό ίσο με το 1/15 του μισθού ή ένα ημερομίσθιο, ανάλογα με το συμφωνημένο
τρόπο αμοιβής, για κάθε 8 ημέρες διάρκειας της εργασιακής σχέσης.
Τα δώρα εορτών καταβάλλονται στους δικαιούχους, για μεν τα Χριστούγεννα την 21η Δεκεμβρίου,
για δε το Πάσχα τη Μεγάλη Τετάρτη κάθε έτους.
Γενικές ή ειδικές διατάξεις νόμων, διαταγμάτων, υπουργικών αποφάσεων, συλλογικών συμβάσεων
εργασίας, διαιτητικών αποφάσεων, κανονισμών εργασίας και λοιπών κανονιστικών πράξεων, που
καθορίζουν ευνοϊκότερους τρόπους υπολογισμού, καταβολής και γενικά παροχής των επιδομάτων
αυτών υπερισχύουν και διατηρούνται σε ισχύ.
ΑΡΘΡΟ 8 ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
Η επιχείρηση είναι υποχρεωμένη να διευκολύνει τους αλλοδαπούς εργαζόμενους στην εργασία τους
προκειμένου να διεκπεραιώνουν διατυπώσεις που έχουν σχέση με την άδεια παραμονής και
εργασίας τους. Επιπλέον οφείλει να παρέχει οποιοδήποτε έγγραφο κρίνεται επιβεβλημένο από την
εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία, προκειμένου να μπορούν εγκαίρως να ρυθμίζουν ζητήματα σχετικά
με τη νόμιμη παραμονή και εργασία τους στην Ελλάδα.
ΑΡΘΡΟ 9 ΤΗΛΕΡΓΑΣΙΑ
Για όσο διάστημα προβλέπεται από την εργατική νομοθεσία η τηλεργασία, ισχύουν τα παρακάτω:
9.1. Η τηλεργασία εφαρμόζεται στις περιπτώσεις που επιβάλλεται λόγο ειδικών συνθηκών από
το κράτος.
9.2. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση εφαρμόζεται μόνο αν την αιτηθεί ο ίδιος ο εργαζόμενος και
για χρονικό διάστημα που δεν μπορεί να ξεπερνά την διάρκεια 6 μηνών, για την οποία
διατηρεί το δικαίωμα της άμεσης ανάκλησης ανά πάσα στιγμή.
9.3. Κανείς εργαζόμενος δεν επιτρέπεται να είναι εξ ολοκλήρου τηλεργαζόμενος. Μπορεί να
τηλεργαστεί το πολύ 2 ημέρες της εβδομαδιαίας εργασίας, τις οποίες επιλέγει σε μηνιαία
βάση και δεν μπορούν να αλλάξουν και να μετατοπιστούν για οποιονδήποτε λόγο.
9.4. Δεν επιτρέπεται κανενός είδους διευθέτησης του χρόνου εργασίας στο καθεστώς της
τηλεργασίας.
9.5. Ο εργοδότης έχει υποχρεώση να αποσυνδέει την πρόσβαση του εργαζόμενου στα αρχεία,
στις πλατφόρμες, στις εφαρμογές, με φραγές στο λογισμικό, στα ηλεκτρονικά μηνύματα της
επιχείρησης μετά την λήξη του ωραρίου. Απαγορεύεται οποιαδήποτε όχληση της
επιχείρησης πριν και μετά τη λήξη του ωραρίου, κατά τη διάρκεια των νόμιμων αδειών και
κατά τη διάρκεια των ρεπό του εργαζόμενου. Αποκλειστικά υπεύθυνη για την τήρηση του
ωραρίου είναι η επιχείρηση.
9.6. Το ενδεχόμενο κόστος που προβλέπεται από την εφαρμογή της τηλεργασίας βαραίνει
αποκλειστικά την επιχείρηση και περιλαμβάνει: πάγια έξοδα (ενδεικτικά η/υ, ακουστικά και
μικρόφωνα, άλλα εξαρτήματα, γραφεία, εργονομικές καρέκλες, κατάλληλος φωτισμός,
αερισμός, θέρμανση, πυρόσβεση, σύμφωνα με τα απαραίτητα μέτρα για την υγεία και την
ασφάλεια των εργαζομένων), σταθερά έξοδα (π.χ. έξοδα δικτύων ίντερνετ, ρεύματος,
τηλεφωνίας κοκ), γραφική ύλη και αναλώσιμα.
9.6.1. Προϋπάρχουσες παροχές που αφορούν γενικά τους εργαζόμενους δεν συμψηφίζονται με τα
κόστη του τηλεργαζόμενου (π.χ. τηλεπικοινωνιακό πακέτο.)
9.7. Η τηλεργασία δεν αντικαθιστά αναρρωτικές και οποιεσδήποτε άλλες άδειες.
9.8. Η τήρηση των μέτρων Υγείας και ασφάλειας είναι αποκλειστική ευθύνη του εργοδότη.
9.9. Απαγορεύεται η χρήση των ψηφιακών καμερών, ειδικά λογισμικά παρακολούθησης και
καταγραφής ενεργειών, μαγνητοφώνηση ή μαγνητοσκόπηση του εργαζόμενου. Δεν
επιτρέπεται μετακύλιση ευθυνών της επιχείρησης για την ασφάλεια επικοινωνιών και τη
διαχείριση δεδομένων στον τηλεργαζόμενο.
9.10. Σε κάθε περίπτωση εργαζόμενος που επιστρέφει στις εγκαταστάσεις της επιχείρησης μετά
από τηλεργασία, επανέρχεται αυτοδίκαια στη θέση και στους όρους εργασίας που του
αντιστοιχούν.
9.11. Απαγορεύεται η τηλεργασία κατά την διάρκεια της μαθητείας, της πρακτικής άσκησης και της
κατάρτισης
ΑΡΘΡΟ 10 ΑΔΕΙΑ ΑΝΑΨΥΧΗΣ
10.1. ΕΤΗΣΙΑ ΑΔΕΙΑ ΜΕ ΑΠΟΔΟΧΕΣ
1 χρόνος ………………………. υπηρεσίας ή προϋπηρεσίας 20 εργάσιμες ημέρες
2 χρόνια ………………………. υπηρεσίας ή προϋπηρεσίας 21 εργάσιμες ημέρες
3 χρόνια………………………. υπηρεσίας ή προϋπηρεσίας 22 εργάσιμες ημέρες
πάνω από 10 χρόνια…….. υπηρεσίας ή προϋπηρεσίας 25 εργάσιμες ημέρες
πάνω από 25χρόνια……..υπηρεσίας ή προϋπηρεσίας 26 εργάσιμες ημέρες
10.2. Η ετήσια άδεια αναψυχής χορηγείται σε χρόνο που συμφωνείται μεταξύ εργοδότη και
εργαζόμενου, κατόπιν έγγραφης αίτησης του εργαζόμενου.
10.3. Η άδεια δίνεται σε ένα μέρος. Μπορεί να κατατμηθεί μόνο αν ο εργαζόμενος το επιθυμεί και
το ζητήσει με έγγραφη αίτηση. Σε κάθε περίπτωση οι μισές ημέρες άδειας που προβλέπονται
θα πρέπει να χορηγούνται ενιαία στο χρονικό διάστημα από 1.6 ως 30.9.
ΑΡΘΡΟ 11 ΜΕΤΡΑ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ
11.1. Ζώνες παραλαβής παράδοσης :
11.1.1.Οι ζώνες παραλαβής παράδοσης από την παρούσα οριοθετούνται με πρώτο και βασικό
κριτήριο τη διασφάλιση ασφαλών αποστάσεων και ασφαλής πλοήγησης των διανομέων, με
ανώτατο όριο σε ιδανικές συνθήκες τα 80 χλμ ημερησίως για τον 8ωρο/60χμ για τον
6ωρο/40χμ για τον 4ωρο. Η παραλαβή και η παράδοση μετριούνται σε πραγματική
8
8
χιλιομετρική απόσταση. Τα δρομολόγια εντός των ζωνών δε θα πρέπει να ξεπερνούν τα 10
min πραγματικής οδήγησης ανά διαδρομή ανεξαρτήτως των καιρικών συνθηκών ή κίνησης. Οι
ζώνες παραλαβής παράδοσης θα πρέπει να οριοθετούνται με γνώμονα την οδική ασφάλεια
και την οδηγητική εμπειρία του διανομέα. Περαιτέρω, δε, οι ζώνες παραλαβής παράδοσης θα
ρυθμίζονται κατά περίπτωση και πάντα κατόπιν διαβούλευσης με το σωματείο. Αλλαγές στις
ζώνες θα μπορούν να γίνονται με τη σύμφωνη γνώμη του σωματείου και του ΤΑ αφού
συνεκτιμηθούν οι κίνδυνοι και επικαιροποιηθεί η μελέτη πρόβλεψης επαγγελματικού
κινδύνου.
11.1.2. Η επιχείρηση απαγορεύεται να χρονομετρεί και να διαμορφώνει κριτήρια αξιολόγησης με
βάση το χρόνο παράδοσης.
11.1.3. Μέσα στις ζώνες παραλαβής παράδοσης η επιχείρηση υποχρεούται να οριοθετήσει σημεία
έναρξης και λήξης, όπως και ταυτόχρονα σταθμούς όπου θα διασφαλίζουν ασφαλή χώρο
διαλλείματος με όλες τις απαραίτητες υγειονομικές υποδομές (wc, χώρος αποδυτηρίων),
όπως και τις απαραίτητες υποδομές για τη διασφάλιση των ασφαλών συναλλαγών όσων
διαχειρίζονται ταμείο (κατάθεση μετρητών είσπραξης, κ.λπ.).
11.1.4. Με ευθύνη της εταιρείας οι διανομείς εκπαιδεύονται για τη συγκεκριμένη ζώνη – περιοχή
ώστε να αποφεύγονται τυχόν οδηγικά λάθη βάση των αντικειμενικών παραγόντων αλλά και
για τη ομαλή εισαγωγή τους στη παραγωγική διαδικασία και στη χρήση της εφαρμογής.
11.1.4. Με ευθύνη της εταιρείας πραγματοποιούνται συναντήσεις με εκπροσώπους του
επιχειρησιακού σωματείου βάση του νόμου για την προστασία της Υγείας και της ασφάλειας
στους χώρους δουλειάς και συντάσει με βάση τις παρατηρήσεις των εργαζομένων και την
επιμέλεια του τεχνικού ασφαλείας τα μέτρα προστασίας για όλα τα τμήματα και τις
ειδικότητες που απασχολούνται στην εταιρεία .
11.2. ΚΑΙΡΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ
11.2.1 Για την διασφάλιση της υγείας και της ασφάλειας των διανομέων ορίζεται από την παρούσα
ότι απαγορεύεται η διανομή με μοτοσυκλέτα – δίτροχο όχημα, σε ακραίες καιρικές συνθήκες.
11.2.2 Πιο συγκεκριμένα απαγορεύεται η διανομή όταν και για όσο χρονικό διάστημα η θερμοκρασία
αγγίζει και ξεπερνά τους 38 βαθμούς κελσίου κατά τους θερινούς μήνες. Αντίστοιχα η διανομή
διακόπτεται κατά τους χειμερινούς μήνες όταν η θερμοκρασία βρίσκεται κάτω από 3 βαθμούς
κελσίου, ή όταν υπάρχει ισχυρή βροχόπτωση, χαλάζι, ή χιονόπτωση, ή ισχυρός άνεμος. Σε κάθε
περίπτωση και άμεσα(διακοπή με την ειδοποίηση και όχι αναμονή μέχρι της έναρξης των
φαινομένων) θα διακόπτεται η διανομή στις περιοχές εκείνες στις οποίες εκδίδεται ειδοποίηση ALERT
από το 112 για επικίνδυνα καιρικά ή ατμοσφαιρικά φαινόμενα.
11.2..3 Όσο ισχύει η διακοπή της διανομής οι διανομείς αμείβονται κανονικά για τη βάρδια τους. Στη
περίπτωση που οι συγκεκριμένες καιρικές συνθήκες προκύψουν μέσα στη βάρδια ενός διανομέα,
τότε υποχρεούται να σταματήσει την διανομή και να υπάρχει διασφαλισμένος χώρος για την
ασφάλεια και τη προστασία του ίδιου και του οχήματος. Σε περίπτωση διακοπής ο εργαζόμενος
διεκπεραιώνει μόνο την παραγγελία που έχει μαζί του, αν αυτό είναι εφικτό. Μετά την παράδοση
αποσύρεται άμεσα σε ασφαλές σημείο, δίχως να περιμένει έγκριση ή ανακοίνωση από την εταιρεία.
11.3. ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
11.3.1. Οι διανομείς εκτελούν την εργασία τους με οχήματα όπου την αποκλειστική ευθύνη για την
συντήρηση, τα καύσιμα και την ασφάλεια τους έχει η επιχείρηση.
11.3.2. Η εταιρεία υποχρεούται να παρέχει τον απαραίτητο εξοπλισμό για την εκτέλεση της εργασίας
μέσω της πλατφόρμας όπως κινητό τηλέφωνο , παροχή mb κ.λπ
11.3.3. Απαγορεύεται η χρήση σκληρών κουτιών που καθιστούν τα δίτροχα οχήματα ακατάλληλα.
Προκρίνονται σάκοι οριοθετημένων γεωμετρικών διαστάσεων και κατασκευασμένων από
μαλακά υλικά που δε είναι επικίνδυνα για τον αναβάτη ούτε παρεμποδίζουν την ελεύθερη
διαφυγή του σε περίπτωση ανάγκης.
11.3.4. Τα δίτροχα θα πρέπει να φορτώνονται σύμφωνα με το πιστοποιητικό συμμόρφωσης από το
κατασκευαστή για τοποθέτηση σάκου με ανάλογη αναφορά στα επιτρεπόμενα φορτία.
11.3.5. Για τον καθορισμό του ανώτατου βάρους φόρτωσης θα πρέπει να συνυπολογίζεται ότι το
φορτίο είναι άψυχο και μετατοπίζεται κατά τους ελιγμούς της οδήγησης επιδρώντας αρνητικά
στην ευστάθειά του οχήματος.
11.4. ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΕΙΣ
11.4.1. Επιβάλλονται με την παρούσα περιορισμοί στα επιτρεπόμενα είδη προς διανομή με δίκυκλο
που φέρει μαλακό σάκο.
11.4.2. Απαγορεύεται η μεταφορά εύφλεκτων υλικών όπως:
• Αέρια και δοχεία αερίων -πχ. βουτάνιο, προπάνιο, ακετυλένιο, οξυγόνο
• Πυροτεχνήματα, φωτοβολίδες σε οποιαδήποτε μορφή και άλλα βεγγαλικά (ακόμη και
κροτίδες και καψούλια για παιγνίδια)
• Σπίρτα που δεν είναι ασφαλείας
• Καπνογόνα δοχεία ή φυσίγγια
• Εύφλεκτα υγρά καύσιμα -πχ. βενζίνη, ντίζελ, υγρά αναπτήρων, αλκοόλη, αιθανόλη
• Αεροζόλ για βάψιμο και ψεκασμό
• Τερεβιθίνη και αραιωτικά χρωμάτων
• Αλκοολούχα ποτά με περιεκτικότητα σε αλκοόλη άνω του 70% κατ’ όγκο (140 proof).
Επιτρέπονται, ωστόσο, συσκευασίες αλκοολούχων ποτών έως 5lt με περιεκτικότητα σε
αλκοόλη μεταξύ 24% – 70%.
• απαγόρευση μεταφοράς χημικών και τοξικών ουσιών όπως:
• Οξέα και αλκάλια -π.χ. υγρές μπαταρίες
• Διαβρωτικές ή λευκαντικές ουσίες -π. χ υδράργυρος, χλώριο
• Δηλητήρια
• Υλικά ικανά να αυτοαναφλεγούν ή να υποστούν καύση
11.4.3. Απαγορεύεται η μεταφορά υλικών με μεγάλο ειδικό βάρος ή σκληρότητα.
11.4.4. Απαγορεύεται η μεταφορά προϊόντων με ακατάλληλες συσκευασίες από υλικά επικίνδυνα για
την ασφάλεια του αναβάτη (π.χ. τενεκέδες λαδιού, γυάλινα εμφιαλωμένα).
11.4.5. Τρόφιμα σε ημιστέρεη ή υγρή μορφή, όπως το λάδι και το κρασί, πρέπει να είναι
πακεταρισμένα σε παραλληλεπίπεδες μαλακές συσκευασίες με απορροφητικό υλικό. Η
μεταφορά εμφιαλωμένων κρασιών θα πρέπει να γίνεται σε ξεχωριστή συσκευασία, θα πρέπει
να τοποθετούνται σε χάρτινο ή άλλο μαλακό δοχείο, το οποίο εσωτερικά θα πρέπει να περιέχει
απορροφητικό υλικό, ροκανίδια ή υφασμάτινο πανί ή ειδικές υποδοχές από φελιζόλ.
10
10
11.4.6. Η μεταφορά ευπαθών τροφίμων, όπως τα είδη ψυγείου και τα κατεψυγμένα, πρέπει να
γίνεται με γνώμονα τη δημόσια υγεία, με τα κατάλληλα πρότυπα συσκευασίας μεταφοράς και
με ευθύνη της επιχείρησης.
11.4.7. Απαγορεύεται η μεταφορά προϊόντων υψηλής πραγματικής αξίας αν δεν είναι ασφαλισμένα.
11.4.8. 11.5. ΑΤΟΜΙΚΑ ΜΕΣΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
Σε όλους τους εργαζόμενους της παρούσας η επιχείρηση υποχρεούται να παρέχει όλα τα μέσα
ατομικής προστασίας που προβλέπονται με βάση τα καθήκοντα που εκτελούν και απορρέουν από
την ειδικότητα τους και να λαμβάνουν όλα τα αναγκαία μέτρα για την προστασία της υγείας και της
ασφάλειας των εργαζόμενων στους χώρους δουλειάς, την πρόληψη εργατικών ατυχημάτων και
επαγγελματικών ασθενειών.
11.5.1. Ως υποχρεωτικός χορηγούμενος εξοπλισμός προστασίας ορίζεται:
i. το κράνος για τα δίκυκλα με υποσιάγωνο .
ii. το πανωφόρι που παρέχει στο σώμα του αναβάτη προστασία σε όλες τις εποχές του χρόνου,
να είναι εξοπλισμένο με μεγάλα πάνελ από υψηλής αντοχής πλέγμα και με προστασία στους
ώμους, στους αγκώνες και στην πλάτη και να είναι ανθεκτικό́ στην τριβή́ με το έδαφος σε
περίπτωση πτώσης. Αντίστοιχα πρέπει να παρέχει και κατωφόρι που να προστατεύει τα
γόνατα.
iii. αδιάβροχη προστασία ολόσωμη με προδιαγραφές ΕΝ 343
iv. γάντια με προδιαγραφές σήμανσης CE, που να καλύπτουν πλήρως τα δάκτυλα και με υψηλή́
αντοχή́ στα γδαρσίματα.
v. ανακλαστικό́ γιλέκο με προδιαγραφή EN ISO 20471.
vi. αδιάβροχες μπότες με προστατευτική ενίσχυση.
vii. Βάσεις κινητού για την απαιτούμενη πλοήγηση για λόγους συμμόρφωσης με το άρθρο 40
ζ2 του Κ.Ο.Κ.(υποχρεωτική οδήγηση με τα δύο χέρια στο τιμόνι) και Bluetooth για κράνος
ώστε να πραγματοποιούνται με ασφάλεια οι απαιτούμενες εισερχόμενες κλήσεις από την
εταιρεία.
Άρθρο 12 ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΜΗΤΡΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΠΑΤΡΟΤΗΤΑΣ
Επέκταση της άδειας κυήσεως και τοκετού σε όλες τις γυναίκες. Να είναι δύο μήνες πρίν
τον τοκετό και έξι μήνες μετά με πλήρεις αποδοχές και ασφαλιστικά δικαιώματα. Επί
πλέον ένα χρόνο γονική άδεια με πλήρεις αποδοχές και ασφαλιστικά δικαιώματα στη
μάνα ή στον πατέρα
Απαγόρευση απόλυσης κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης και για 2 έτη μετά τον τοκετό
Οι εργαζόμενες μητέρες δικαιούνται για χρονικό διάστημα 24 μηνών από τον τοκετό είτε
να προσέρχονται αργότερα στην εργασία τους είτε να αποχωρούν νωρίτερα κατά 2
ώρες κάθε μέρα και τους επόμενους 10 μήνες αντίστοιχα κατά 1 ώρα
Μειωμένο ωράριο εργασίας κατά 2 ώρες για γονείς και κηδεμόνες που έχουν παιδιά με
διανοητικά προβλήματα ή σωματική αναπηρία, κλπ που προβλέπονται από τον ν.
1483/84 χωρίς περικοπές των αποδοχών τους
Για την περίοδο της εγκυμοσύνης η έγκυος απομακρύνεται από βαριές και ανθυγιεινές
εργασίες χωρίς να χάνει τα δικαιώματα της (οικονομικά, ασφαλιστικά κα0. Σαν τέτοια
θεωρείται και η εργασία σε βάρδιες, το ακουστικό, τα νυχτερινά
Τα μέλη των μονογονεϊκών οικογενειών εργάζονται μόνο πρωινή βάρδια ή μπορούν
εναλλακτικά να επιλέξουν όποια επειθυμούν μέχρι τα παιδιά να φτάσουν στην ηλικία
των 10 ετών
Υποχρεωτική πρωινή εργασία και απαγόρευση των βαρδιών, κατά τη διάρκεια της
εγκυμοσύνης, της λοχείας, του θηλασμού και καθ`όλη τη διάρκεια της προσχολικής
ηλικίας των παιδιών
ΑΡΘΡΟ 13. ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ
13.1. Απαγορεύεται από οποιονδήποτε τρίτο η συνακρόαση και η οποιαδήποτε μορφή
παρακολούθησης και καταγραφής των εργαζόμενων.
13.2. Απαγορεύονται οι κάμερες στους χώρους εργασίας.
13.3. Τα όποια συστήματα αξιολόγησης χρησιμοποιεί η επιχείρηση αποδεσμεύονται από τις
απολαβές.
ΑΡΘΡΟ 14. ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΝ
14.1. Κατηγορία Α – Διανομείς
Όλοι οι διανομείς οι οποίοι εργάζονται μέσω της εφαρμογής της εταιρείας και υπό τις οδηγίες και τον
έλεγχο της, ανεξάρτητα τη σχέση εργασίας που έχουν με την εταιρεία , από την …/…./….2022 θα
εργάζονται ως μισθωτοί με συμβάσεις αορίστου χρόνου με όλα τα εργασιακά και ασφαλιστικά
δικαιώματα , όπως αυτά ορίζονται από την παρούσα ΣΣΕ και την εργατική νομοθεσία.
14.1.1. Οι διανομείς που απασχολούνται στην εταιρεία , έχουν ως ευθύνη τους την παραλαβή και την
παράδοση των προϊόντων, με βάση τις οδηγίες που δέχονται από την εταιρεία. Ρητά
διευκρινίζεται ότι σε καμία περίπτωση οι διανομείς δεν υποχρεούνται να κάνουν εργασίες
πέρα από τη διανομή
14.1.2. Οφείλουν να τηρούν απαρέγκλιτα το ωράριο εργασίας τους και να τηρούν αυστηρά τους
κανόνες υγιεινής και ασφάλειας. Πιο συγκεκριμένα οφείλουν να τηρούν τον ΚΟΚ , να κάνουν
υποχρεωτικά χρήση των ΜΑΠ που τους χορηγεί η εταιρεία εφόσον αυτά τηρούν όλες τις
απαραίτητες προδιαγραφές όπως ορίζονται από τον νόμο και από την παρούσα ΣΣΕ.
14.1.3. Εργάζονται σε μια συγκεκριμένη περιοχή – ζώνη και σε καμία περίπτωση δε δύναται να
αλλάξει η περιοχή – ζώνη χωρίς τη σύμφωνη γραπτή συμφωνία του εργαζόμενου.
14.1.4. Με ευθύνη της επιχείρησης ορίζεται η διαδικασία που θα προστατεύει και τα δύο μέρη από
τυχόν ταμειακά λάθη.
14.1.5. Η κατάθεση των χρημάτων από τους διανομείς θα πρέπει να γίνεται σε κάθε βάρδια πριν τη
λήξη της και πάντα μέσα στο ωράριο του διανομέα. Η επιχείρηση οφείλει είτε δια ζώσης , είτε
με ηλεκτρονικό έγγραφο που θα εκδίδει, να οριστικοποιεί από τη πλευρά της τη κατάθεση και
το τυχόν έλλειμμα ή πλεόνασμα απαραίτητα με τη σύμφωνη γνώμη του εργαζόμενου και με
την υπογραφή του νόμιμου εκπροσώπου της εταιρείας και του εργαζόμενου, εξασφαλίζοντας
τη προσκόμιση αντιγράφων προς τον εργαζόμενο.
14.1.6. Η επιχείρηση είναι υποχρεωμένη να δίνει όλα τα απαραίτητα στοιχεία στον εργαζόμενο σε
μορφή αρχείου ή τυπωμένου εγγράφου που δίνουν τη δυνατότητα διασταύρωσης των
στοιχείων από τη μεριά του εργαζόμενου, καθώς και διατήρησης ατομικού αρχείου.
14.1.7. Παλαιότερα ελλείμματα τα οποία δεν διασταυρώνονται με αναλυτικά στοιχεία και δε
μπορούν να αποδειχτούν, διαγράφονται και γίνεται έναρξη της διαχείρισης με το νέο τρόπο
από μηδενική βάση.
14.1.8. Οι εργαζόμενοι που αποδεδειγμένα έχουν έλλειμμα θα πρέπει να το καταβάλουν στην
εταιρεία με τρόπο που θα καθορίζεται σε διμερή συμφωνία. Εξαιτίας της διάτρητης
διαδικασίας διαχείρισης ταμείου που υπήρχε ως τώρα, τα όποια ελλείμματα δε μπορούν να
θεωρηθούν αιτία απόλυσης των διανομέων.
14.2. ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Β ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΕΣ
14.2.1 Οι προγραμματιστές που απασχολούνται στην εταιρεία έχουν την υποχρέωση να τηρούν το
ωράριο εργασίας.
14.2.2 Ο εργοδότης, με τη λήξη του ωραρίου, υποχρεούται να αποσυνδέει τον εργαζόμενο από όλες
τις εφαρμογές εργασίας.
14.2.3 Ο εργοδότης υποχρεούται να παρέχει τον απαραίτητο εξοπλισμό (οθόνες, laptop, υποπόδιο,
καρέκλα γραφείου)
14.2.4 Σε όσους εργάζονται με καθεστώς ετοιμότητας, μέχρι να καταργηθεί το καθεστώς αυτό στα
αντίστοιχα προβλέπεται επίδομα ετοιμότητας 150 ευρώ ανά μήνα. Επιπλέον αυτού, όσοι εργαζόμενοι
δηλώνονται σε κατάσταση stand by μέσω υπάρχοντος συστήματος καταγραφής βλαβών (trouble
ticket ή κάποιου αντίστοιχου), θα λαμβάνουν επιπλέον αμοιβή ίση με 10 ευρώ ανά ημέρα stand by
14.3. ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Γ: ΤΗΛΕΦΩΝΗΤΕΣ
14.3.1 Οι τηλεφωνητές που απασχολούνται στην εταιρεία έχουν την υποχρέωση να τηρούν το
ωράριο εργασίας.
14.3.2 Οφείλουν να χρησιμοποιούν τον εταιρικό εξοπλισμό που πρέπει να τους παρέχει η εταιρεία.
(ακουστικό, λάπτοπ, οθόνη, πληκτρολόγιο, ποντίκι, καρέκλα γραφείου, υποπόδια)
14.3.3 Οι εργαζόμενοι που απασχολούνται σε οθόνη και ακουστικό, πρέπει να λαμβάνουν διάλειμμα
συνολικά μιάς ώρας, το οποίο θα κατανέμεται σε 10, 30, και 20 λεπτά, με τέτοιο τρόπο ώστε να μην
έχει πάνω από δύο ώρες συνεχόμενα στον υπολογιστή.
14.3.4 Ο εργοδότης, με τη λήξη του ωραρίου, υποχρεούται να αποσυνδέει τον εργαζόμενο από όλες
τις εφαρμογές εργασίας.
14.3.5 Οι εργαζόμενοι τηλεφωνητές στα τμήματα των, editorial, dispatch & customer care,
λογιστήριο, στη διάρκεια της βάρδιας τους θα έχουν την υποχρέωση διαχείρισης μόνο ενός από τα
παρακάτω καθήκοντα και δεν επιτρέπεται η παράλληλη απασχόληση τους και η εναλλαγή σε κάποιο
άλλο καθήκον κατά την διάρκεια της ίδιας βάρδιας (εισερχόμενες κλήσεις, email, chat, tasks,
κατάλογος).
14.3.6 Οι εργαζόμενοι στα παραπάνω τμήματα που απασχολούνται με καθεστώς κυλιόμενων
βαρδιών θα πρέπει να λαμβάνουν συνεχόμενα δύο ρεπό ανά εβδομάδα και τουλάχιστον 2 Κυριακές
το μήνα.
14.4. ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Δ: ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΓΡΑΦΕΙΟΥ
14.5. ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Ε: ΑΠΟΘΗΚΑΡΙΟΙ
ΑΡΘΡΟ 15 ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ
Συμφωνείτε από τα δύο μέρη ότι για όλη τη διάρκεια που η παρούσα ΣΣΕ θα είναι σε ισχύ δε θα
γίνουν απολύσεις. Σε περίπτωση όπου θα υπάρχει πολύ σοβαρός λκόγος απολύσεων , τότς θα πρέπει
να υπάρχει προειδοποίηση και συγκεκριμένη αιτιολογία από την πλευρά της εταιρείας , όπου δε θα
συνδέεται με ζητήματα αξιολόγησης , συνδικαλιστικής δράσης και συμμετοχής σε απεργία, σε
περίοδο αναρωτικής άδειας , άδειας τοκετού και λοχείας , κανονικής άδειας.
ΑΡΘΡΟ 16 ΑΡΧΗ ΕΥΝΟΪΚΟΤΕΡΗΣ ΡΥΘΜΙΣΗΣ.
Αποδοχές ανώτερες από αυτές που καθορίζονται με την παρούσα ή ευνοϊκότεροι όροι εργασίας που
προβλέπονται από νόμους, διατάγματα, υπουργικές αποφάσεις, ΣΣΕ ή ΔΑ, κανονισμούς εργασίας,
έθιμα κλπ, δεν θίγονται και εξακολουθούν να ισχύουν.
ΑΡΘΡΟ 17 ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ
Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από …/…./2022.
Με την επιφύλαξη παντός νομίμου δικαιώματός μας, αρμόδιος δικαστικός επιμελητής παραγγέλλεται
να επιδώσει την παρούσα μας νόμιμα και εμπρόθεσμα σε αυτού τους οποίους απευθύνεται
αντιγράφοντας συγχρόνως ολόκληρο το περιεχόμενο της στη συντασσόμενη έκθεση επίδοσής του.